Trys dalykai sėkmingam verslui: #1 turėk vertybes

Pastaruoju metu dažnai susimąstau kokios įmonės yra sėkmingos. Tai žinoma visiškai, tiesiogiai ir begėdiškai susiję su mano dabartine veikla. Atrodytų, kad reikalas paprastas – užtenka atsiversti pirmą pasitaikiusią sėkmės knygutę iš lentynos (na pvz. "4 valandų darbo savaitė") ir viskas eisis kaip sviestu patepta. Bet realybėje kiekvienai taisyklei yra krūvos išimčių, o tikrai sėkmingos įmonės apskritai susikuria savo naujas taisykles (pagal kurias vėliau yra rašomos jau naujos knygos). Taigi kaip atrasti savo kelią?

Savo sukauptą patirtį ir žinias galų gale suvedžiau į tris mano nuomone svarbiausius dalykus. Tai yra vertybės, pardavimai ir fokusavimas. Kiekvienam iš jų ketinu paskirti po atskirą įrašą.

Vertybės

Kai susimąstau apie individualių žmonių pasiekimus arba nesėkmes – pats svarbiausias ir lemiantis veiksnys yra charakteris. Jis nulemia daug dalykų: ambicijas, tikslo žinojimą, sugebėjimą užbaigti pradėtus darbus ir t.t. Ilgu laikotarpiu tai yra svarbiau už žinias, patirtį ar pradines sąlygas. Arba kaip sako liaudis – neleisk kiaulės į bažnyčią, nes ir ant altoriaus priš**s.

image

Panašiai yra ir su įmonėmis. Tik čia charakteris pasireiškia per bendravimo kultūrą, pagamintus rezultatus. O už viso to slypi vertybės, kuriomis tikima. Pats žodis “vertybės” asocijuojasi su kažkuo brangiu, ką reikėtų saugoti. Ir ne veltui, nes verslai, kurie jas turi, užauga ir išlieka dešimtmečius. Kai žmonės dirba dėl idėjos, atėjusius sunkumus jie priima kaip išbandymus: sugalvoja originalius būdus kaip išsisukti iš situacijos, mielai aukoja savo asmeninį laiką. Tokiu būdu tampa stipresni. Čia malonu dirbti, todėl įmonė savaime pritraukia gerus darbuotojus.

Ta gera kolektyvo aura susiformuoja pamažu. Užauga ir išsiskleidžia kaip nuostabus žiedas, jei tik jai sudaromos palankios sąlygos. Ją sukuria patys darbuotojai. Ir atvirkščiai – žmonės nepasitiki dirbtinėmis pastangomis iš HR skyriaus, jei tai tėra bandymas manipuliuoti.

O štai įmonės, kurios neturi savo vertybių, pakrinka vos tik ateina pirmas rimtas sukrėtimas. Nes jų darbuotojai užuot kovoję su krize, išsivaikšto ieškoti geresnių sąlygų. Šis rašinys taip pat yra akmuo į daržą tiems vadovams, kurie skundžiasi, jog šiais laikais neįmanoma rasti "normalių darbuotojų". Padarykite savo veiklą patrauklia ir reikiami žmonės jus patys susiras.

Tad kokias vertybes verta puoselėti įmonės viduje? Manau, kad kai kurie dalykai yra universalūs:

  • Savarankiškas mąstymas – kad žmonės turėtų savo nuomonę ir nebijotų jos išreikšti.
  • Atsakomybė už savo darbo rezultatus.
  • Iniciatyva – svarbiausia nebijoti klysti.
  • Lygybė tarp komandos narių. Jie gali turėti skirtingas pareigas, atsakomybes ir atlyginimus, bet žmogiškame lygmenyje nė vienas nėra aukščiau už kitus. Labai nervina kai bosas užsirezervuoja automobilio vietą prie pat biuro durų 😉
  • Bendradarbiavimas – žmonės turėtų padėti vienas kitam, o ne varžytis tarpusavyje.
  • Skirtingų žmonių ir nuomonių įvairovė.

Kai aš įsivaizduoju tokį kolektyvą, man tikrai norėtųsi dirbti kartu. Kad ir kokio tikslo jie siektų. Džiaugiuosi, kad praeitoje kompanijoje buvo pavykę sukurti tokią aplinką. Ir pritraukėme tikrai šaunius žmones.image

Papildomai dar reiktų apibrėžti vertybes, kurios tinka konkrečiai jūsų veiklai. Kaip bus bendraujama su klientais? Kas labiau vertinama: kokybė, greitis ar kaina? Kokiomis žmogiškomis savybėmis pasižymės jūsų produktas ar paslauga?

Pabaigai trumpas pratimas, kurį radau knygoje Marketing Judo. Paimkite savo bei keleto konkurentų prekių/paslaugų aprašymus, tada ištrinkite pavadinimus ir palyginkite. Nustebsite kokie jie visi panašūs.  Jei sugebate atpažinti produktą nežinodami pavadinimo, tai ženklas kad jį pagaminusi kompanija turi labai aiškias vertybes. Ir greičiausiai jai labai gerai sekasi 😉

Palikite komentarą:

Jūsų el. pašto adresas nebus rodomas

Site Footer